Besatt?

av Lisa

Jag måste skriva av mig.

Jag mår inte särskilt bra över att vara rädd och orolig varje gång jag mäter mitt blodsocker.
Igår var jag nere i 8,4 och jag var jätteglad, nästa gång var jag uppe i 12 nåt och sen idag när jag tog efter frullen så var jag uppe i 16,8.
Gjorde ett misstag igår när jag handlade, handlade lättdryck som personalen på sjukhuset sa att jag kunde dricka. Men hallå, råkade bara kolla ingredienslistan nu i morses och såg: SOCKER I! Oh noes… den som var så god.. hopp, bara att lämna den också. Det måste vara den som fått mitt bs att gå upp så pass himla mycket. Har pratat mycket i telefon med mamma. Hon säger att jag inte ska oroa mig men det är svårt.
Det är som jag blir besatt av att mäta mitt bs. Och lika nervös varje gång!

Nä, men det är alldeles nytt nu ju för mig. Jag hoppas att jag kan sluta vara rädd snart! orkar inte… mår inte bra av det, gråter och skakar!

Usch nej!

Nu måste jag sluta. Ska snart iväg med mamma och pappa till IKEA. Ska få en mikro av mamma… hennes gamla! 😉 På tiden, så kan man tina bröd om man glömmer ta ut! 🙂

Puss på er!

